MN İLETİŞİM > Sağlık > Göztepe Şehir Hastanesi
saglik-bakanligi

Göztepe Şehir Hastanesi

T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi adıyla hizmet vermekte olan kurum, 1972 yılında faaliyetlerine başlamıştır. Türkiye’nin en büyük hastanelerinden birisi olan yeni hastane binasıyla İstanbul Göztepe Şehir Hastanesi, yılda 1, 5 milyon ayaktan hastaya, 50 bin de yatılı hastaya hizmet sunmaktadır.

Göztepe yerleşkesinde 238 bin 924 metrekarelik kapalı alanda 7 bloktan oluşan hastane, fiziki altyapısı, nitelikli yatak kapasitesi ve yüksek teknolojisiyle önde gelen sağlık kurumlarından biridir. İlk etabında toplamda 177 bin 472 metrekare kapalı alana sahip olan hastanede, 758 yatak yer almaktadır. Hastanenin ilk etabında, 27 ameliyathane ve 96 yataklı yoğun bakım yatağı, 175 poliklinik odasıyla hizmet vermektedir. İkinci fazının tamamlanmasıyla kapasitesi daha da artacak olan hastanede yatak sayısı 1110’a, ameliyathane solunu 28’e, poliklinik oda sayısı 239’a, yoğum bakım yatak sayısı 144’e, izolatör sayısı da 503’e yükseltilecektir. Ayrıca ikinci fazla ile birlikte 38 doğum salonu da hizmete alınacaktır.

Müşteri Künyesi

Müşteri adı:
İstanbul Göztepe Prof. Dr. Süleyman Yalçın Şehir Hastanesi
Lokasyon:
İstanbul
Tarih:
2020
Kategori:
PURE-IP, IP Dect Çözümü, Yazılım Entegrasyonu

Güvenli ve kararlı bir iletişim yapısı sağlık kuruluşları çok kritik bir öneme sahiptir. Burada tamamıyla insan özelinde müdahalelerde bulunulması ve insan hayatının söz konusu olması dolayısıyla iletişim kesintisiz ve sağlıklı bir yapıda ilerlemesi gerekmektedir. Yasalarda da belirtildiği üzere tüm sağlık kuruluşlarında bu konuda kuruluş içerisindeki yetkin bir ekibin yöneteceği bir Telefon Sistemi bulunmalıdır. Bu sistemde de herhangi bir sorun oluşmaması adına sistemin kontrollerinin sürekli yapılması gerekmektedir. Hemşire çağrı sistemiyle yapılacak olan bağlantı da kritik bir öneme sahip olduğundan dolayı yeni teknolojilere ve mobil abone kullanımına (IP Dect, UC Çözümler vb.) da imkan sağlamalıdır. Bu doğrultuda Hastane içerisinde aşağıdaki ihtiyaçlar belirlenmiştir:

  • Hastane İç ve Dış İletişimine Hız Kazandırılması,
  • Acil Kod Entegrasyonu Sayesinde Kullanıcılara Hızlı Bildirim,
  • Pure-IP Yapıda Kararlı ve Sağlıklı İletişim,
  • Mobil Kullanıcılara Dahili Erişim İmkanı

IPECS LIP-9000 Serisi IP terminaller vasıtasıyla tüm kullanıcıların tek numara planı çerçevesi içerisinde birbirleriyle olan iletişimlerinin kesintisiz bir ve kararlı bir yapıda olması sağlandı,

IP Dect telefonlar sayesinde sağlık personellerinin kurum içerisinde mobil olarak acil kod (pembe-mavi-beyaz-kırmızı) uyarılarını anlık olarak alabilmesi ve raporlanması sağlandı,

IP Telefon yapısına geçilmesiyle birlikte kullanıcıların yer bağımsız olarak masa telefonlarını kullanabilme imkanı oluşturuldu,

Hemşire Çağrı Entegrasyonu sayesinde anlık olarak tüm bildirimlerin mobil kullanıcılara iletilebilmesi sağlandı,

Crystal Info Çağrı Kayıt ve Raporlama Yazılımı sayesinde tüm raporların tek bir arayüz üzerinden yönetimi sağlandı,

Dağıtık yapıda kullanılan SLTM abone modüllerinin kullanımı sayesinde asansörlerde analog telefon kullanım imkanı oluşturuldu,

Projede kullanılan;

-Sistemler

  • IPECS-UCM
  • IPECS SLTM4 Analog Abone Modülü 4 Port
  • IPECS SLTM8 Analog Abone Modülü 8 Port

 

-Terminaller

  • IPECS LIP-9002 Giriş Seviyesi Seti
  • IPECS LIP-9030 Operatör Seti
  • IPECS GDC-800H IP Dect Telefon

 

-Uygulamalar

  • CDR Crystal Info Çağrı Kayıt Yazılımı ve Raporlama Yazılımı
  • Hemşire Çağrı Sistemi Entegrasyonu

Bu projenin tamamlanmasıyla birlikte İstanbul Göztepe Prof. Dr. Süleyman Yalçın Şehir Hastanesi aşağıdaki kazanımlara sahip olmuştur:

  • Ericsson-LG iPECS IP Telefon ve IP Dect çözümü ile kurum içerisinde entegre kablosuz çözümün avantajlarından faydalanıldı,
  • Ericsson-LG iPECS sistemi açık ve esnek yapısıyla mevcut hemşire çağrı sistemine entegre edilerek tüm hastane iletişim ağı içerisine dahil edildi,
  • Mevcut “ZKR Hemşire çağrı sistemi” ile iPECS sistem arasında tam entegrasyon sağlanarak hastane iletişim ağı içerisine dahil edildi ve acil durumlarda yetkili kişilerin anlık haberdar olması sağlandı,
  • CDR Crystal Info Yazılımı ile tüm raporlara tek bir yerden erişim sağlanarak kurum içerisindeki çağrı raporlarının daha verimli bir şekilde yönetimi sağlandı,
  • Hastaneye gelecek dönemde ilave edilebilecek yeni yatırımlar için gerekli IP altyapısı oluşturuldu,