Teknolojinin ve iletişimin her geçen gün geliştiği iş dünyasında, bazı yeni kavramların adını sıkça duymaya başladık. Bu kavramlardan biri de mobilite oldu. Kurumsal yapının güçlendirilmesi, yoğun rekabetin yaşandığı bazı pazarlarda daha da önem kazandı. Şirketlerin müşterilerine sunduğu ürünler, hizmetler ve çözümlerin yanı sıra inovasyona ayak uydurmaları da gerekir oldu. Burada da karşımıza mobilite nedir sorusu çıkıyor. İş hayatının artık vazgeçilmez bir unsuru olan bu kavramı açıklayalım.
Mobilite, kelime anlamıyla bir yerden başka bir yere olan hareketi ifade eder. Hareketlilik ya da durum değişimi anlamında kullanılır. Bunu bir örnekle açıklayalım.
Bir internet sitesine girmek için kullandığımız cihaz ya bilgisayar ya da mobil cihazlar (cep telefonu, tablet) olacaktır. Her an, her yerden internete girmemizi sağlayan cihazlar mobil cihazlardır. Kelimenin kökenine indiğimizde, mobil kavramının hareket halinde olmayı anlattığını görürüz. Sabit bir yere bağlı kalmadan, işlerimizi mobil olarak halledebiliriz. İş hayatında ve özellikle iletişimde mobilite kavramını da açıklayalım.
Günümüzde pek çok işyerinde statik çalışma düzeninden mobil çalışma düzenine geçildiğini görüyoruz. Şimdi, mobilite ne demek sorusunu bir de bu yönden ele alalım. İşgücünün belli bir mekan ile sınırlandırılmadığı bu yeni düzende, sadece iş yeri içinde ve dışında bir hareketlilik göze çarpmıyor. Aynı zamanda, mobilite mantığı ile birlikte kullanılan iletişim araçları da değişiyor. Kullanıcı ile kurumlar arasında sağlanan bilgi akışında yeni modern araçlar ve stratejiler öne çıkıyor. Böylece bilgi erişimi daha etkin ve güvenli bir biçimde sağlanıyor.
MN İletişim olarak, kurumların ve kurumsal müşterilerin telekomünikasyon alanındaki ihtiyaçlarını karşılarken, sektörel bazda gerçekleşen tüm yeniliklere uyum sağlıyoruz. Mobiliteye dayalı tüm sistemler dahil, pek çok alanda iletişim çözüm ortağınız olmaktan gurur duyuyoruz.
Günümüzde teknolojinin ve iletişim sistemlerinin gelişmesiyle, iş hayatında karşımıza pek çok yeniliğin çıktığından bahsettik. Bu yeniliklerden biri de BYOD oldu. “Bring Your Own Device” yani “Kendi Cihazını Getir” durumunu pek çok iş yerinde görüyoruz. Çalışanlar, kendi akıllı telefonları, tabletleri ve taşınabilir elektronik cihazlarını iş yerine getiriyor. Bu cihazlarla şirketin kurumsal iletişim ağına ve ulaşmaları gereken şirket bilgilerine sadece kablosuz bir bağlantı ile erişebiliyor. Böylece şirketler cihaz temin etme konusunda ciddi bir masraftan kurtulmuş oluyor. Mobilitenin öne çıktığı pazarlarda, çalışanların kendi cihazlarıyla ofis içinde ve dışında daha verimli çalıştıkları görülmektedir. Bağımsız ve konforlu çalışma prensibiyle, hem çalışanların performansı hem de şirketlerin başarısı aynı oranda artış göstermektedir.
Hücresel bağlantılı cihazların sayısı ve bu cihazların kullanım oranı her geçen yıl artış gösteriyor. Hal böyle iken, iş hayatında yeniliklere ayak uydurmak şart oldu. Artık, hiçbir şey eski usül stabil kalmayacak. Çalışma hayatında iletişimin önemini hepimiz biliyoruz. Peki, çeşitli teknolojiler ile birleşen mobilite kavramı iletişimde neden bu kadar öne çıkıyor? Mobilitenin iletişim ile olan ilişkisi ve öneminden bahsedelim.
Yeni teknolojilerin tamamı iletişim odaklı. Kurumlar, kullanıcılarının iletişim ihtiyaçlarının karşılanmasını kolaylaştırmak ve iletişimin sürekliliğini sağlamak için çözümler üretiyor. İletişimde mobilitenin önemi de burada ortaya çıkıyor. İnsanlara her an, her yerden iletişim imkanı sunuluyor. Günümüzde yalnızca home office çalışanlar değil, bir şirkette tam zamanlı çalışanlar dahi mobil imkanlardan yararlanarak işlerini kolaylaştırdı. Bu şekilde bilgiye daha kolay erişmek mümkün oldu. Doğru bilgi akışı, sağlıklı ve hızlı bir iletişim sayesinde üretici ve tüketici arasında kesintisiz bir köprü kurulabilir.
Gündelik yaşantıda insanların birbiriyle sağlıklı iletişim kurabilmesi oldukça önemlidir. İş hayatında ise güçlü bir iletişimin sağlayamayacağı başarı yoktur. İnovatif iletişim metotlarında teknolojik cihazların payı büyük. Firmalar, teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanarak müşterileri ile birebir temasa geçerek sektörlerinde hızla yükseliyor. İletişimde mobiliteden yararlanmak firmalara önemli avantajlar sağlıyor. Bu avantajları şu şekilde açıklayabiliriz:
Verimliliği Arttırıyor
Telekomünikasyon araçlarından en iyi şekilde yararlanan çalışanların işgücü verimliliğinin arttığı görülmektedir. Özellikle bireysel performanslarda mobil çalışma yöntemi, verimlilik oranını arttırır. Mobil iletişimin verimliliği artırması, şirketlerin veya markaların milyonlarca kullanıcıya hitap etmesi ve rakiplerinden bir adım önde olması anlamına da gelmektedir. Kaliteli işgücü her açıdan önem taşır. Kurumsal yapıdaki her işletme, müşterilerine/kullanıcılarına verimli ve kaliteli hizmetler sunmayı amaçlar. Bu sebeple, iki taraf arasında kurulan iletişimde mobiliteden faydalanmak kaçınılmaz olmuştur.
Kurumsal Kimliği ve İmajı Güçlendiriyor
Tüm sektörlerde ve iş kollarında kurumsal kimliği güçlendirecek olan yenilikler takip edilir. Firmalar sürekli gelişim göstermeyi hedefler. Müşterilerine karşı daha güçlü bir imajla hizmet veren markalar, uzun yıllar boyunca piyasada kalıcı olacaktır. İletişimin her sektörde ve tüm firmalarda önemli olduğu açık. Mobilitenin getirdiği sistemler ve yeni iletişim trendlerine uyum sağlamak da bir o kadar önemlidir.
Çalışanlar Arasındaki İşbirliğini İyileştiriyor
Mobil cihazların kullanıldığı işletmelerde çalışanların kritik verilere daha hızlı erişmesi, aralarındaki işbirliğini güçlendirir. Kurumsal iletişimin sadece firma ve müşteri arasında olmadığı, aynı zamanda departmanlar arasında ve çalışanların birbirleri ile irtibatında önem kazandığı ortadadır. Dolayısıyla, daha etkin ve daha hızlı iletişim kurmak amacıyla mobil cihazlar kullanılmaktadır.
Doğru Bilgi Akışını En Hızlı Şekilde Sağlıyor
Veri aktarımının hızı kadar verinin doğruluğu da iş hayatında önemli bir kriterdir. Bilgi paylaşımı ne kadar iyileştirilirse, sonucunda firmalara katkısı o denli fazla olacaktır. Mobil cihazlarla kurulan iletişim ağı sayesinde, gecikmelerde ve hata oranlarında azalma sağlanabilir. Verilerin anlık olarak toplanması ve analiz edilmesi sayesinde bilgi güvenilirliği arttığı için sunulan işin kalitesi de artıyor.
Müşteriye Yakınlaştırıyor
Artık her işletmenin bir çağrı merkezi ya da santrali mevcut. Mobil iletişim araçları sayesinde müşterilerin ihtiyaçlarına daha kısa sürede yetişmek mümkün oluyor. Siparişlere, şikayetlere ve taleplere yanıt verme süresi kısalıyor. Müşteri ilişkilerinde iyi iletişim kurmak çok önemli. Mobilite mantığından yararlanan firmalar bu şekilde, müşteri memnuniyetini en iyi şekilde sağlayabilmektedir. Bu da daimi başarıyı getirmektedir.
Çalışma Koşullarını İyileştiriyor
Mobilitenin iş hayatındaki ve iletişimdeki önemi, yalnızca işletmeler ve müşteriler açısından değil, çalışanlar açısından da değerlendirilmelidir. Çalışanlar, ofiste sahip oldukları çalışma olanaklarını ofis dışına taşımak istemektedir. Mobil çalışanların motivasyonunda önemli oranda bir artış gözlemlenmektedir. Daha esnek çalışma saatleri, zaman ve mekana bağlı kalmadan performans gösterme dürtüsü, çalışan memnuniyetini önemli ölçüde artırmaktadır. Firmalar, çalışanlarının motivasyonu ile birlikte daha nitelikli hizmetler ve çözümler sunabilmektedir.
Maliyetleri Düşürüyor
Kablosuz ağlar, bulut teknolojisi ve benzeri tüm teknolojik gelişmelerden yararlanan firmalar; kullandıkları iletişim araçlarını değiştirmeye başladı. Mobil cihazların kullanımına ağırlık veren ve mobilite kavramına uyum sağlayan firmalar, uzaklık maliyetinden önemli ölçüde tasarruf etmeye başladı. Farklı illerdeki hatta farklı ülkelerdeki çalışanlarıyla ve müşterileriyle anlık iletişime geçen işletmelerin kâra geçtiği görülüyor. Ayrıca, çalışanların kendi cihazlarını temin ettiklerini de hesaba katarsak, firmaların demirbaş satın alma maliyetleri de azalmış oluyor.
İş hayatında mobilitenin önemini anlatmaya çalıştık. Aslında, iletişim çağında olduğumuz için tüm iş modellerinde ve tüm sektörlerde mobilite kavramı önemlidir. Fakat, müşterilerle birebir görüşmeler yapmak zorunda olan bazı iş kollarında mobil olma zorunluluğu var. Bu nedenle mobilitenin en çok şu sektörlerde önem kazandığını söyleyebiliriz:
Öte yandan, bir firmanın işini nasıl yaptığı ve gelirini nasıl elde ettiğini, uyguladığı iş modeli belirler. Seçilen iş modelinin müşteriye değer katması gerekir. Değer katan ürün, hizmet ve çözümler ise öncelikle iyi iletişimle başlar. Burada karşımıza yine iletişim ve mobilitenin önemi çıkıyor. Mobilitenin en çok şu iş modellerinde öne çıktığını söyleyebiliriz:
Saydığımız bu sektörler ve iş modellerinde teknolojinin ve dijitalleşmenin ne kadar önde olduğunu görüyoruz. Tüm bu dinamiklere mobilite sayesinde ulaşan firmalar, iş modeli ve sektör fark etmeksizin, gücüne güç katmaktadır.
Şirketler küreselleşen ekonomide ve dünyada dijital iş gücü ile mobilite avantajlarını kullanmaya başladı. Daha doğrusu bu bir zorunluluk hâline geldi. Yeni düzene uyum sağlayabilen şirketler, rekabet ortamında öne çıkıp, yeni trendleri ortaya çıkarabilecektir. Ülkemizde ve dünyada gelişmekte olan iş trendlerini yakından takip eden işletmeler, kurumsal hayatlarında daimi başarıyı yakalayabilecektir.