Blog

Çağrı Merkezi Kulaklık Seçimi

MN İLETİŞİM > Blog > Blog > Çağrı Merkezi Kulaklık Seçimi
MN İLETİŞİM > Blog > Blog > Çağrı Merkezi Kulaklık Seçimi

Çağrı Merkezi Kulaklık Seçimi

Bir çağrı merkezi çalışanının en önemli ekipmanı kesinlikle kulaklıklarıdır. Müşteri ile iletişimin kesintisiz devam etmesi, karşıdan sesi net bir şekilde duyabilmesi ve kendi sesini karşı tarafa net bir şekilde aktarabilmesi gerekir. Sorunların çözümü ve hizmet kalitesinin arttırılmasında kulaklık faktörü oldukça önemli bir etkendir. Bu sayede müşteri memnuniyeti arttırılarak firmanın kalitesi yansıtılmış olur.

Çağrı merkezi kulaklık seçimi konusunda yapılan işe göre bazı filtreler bulunuyor. Örneğin, yalnızca masa başında oturarak mı çalıştığınız yoksa hareket gerektiren bir işinizin olup olmadığı konuları sizlere kulaklık seçimi için önemli tüyolar verecektir. Bunun haricinde kaliteli ve uzun ömürlü olması tercih edilir. Önemli bir görüşme esnasında kulaklık problemlerinden kaynaklı kesintilerin yaşanması istenmeyen bir durumdur.

Çağrı Merkezi Kulaklığı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Ses Kayıt Sistemleri

Çağrı merkezi kulaklıkları birçok farklı özelliği içerisinde bulunduruyor. Bu nedenle işinize en uygun olanı tercih etmelisiniz.

Kablolu mu? Kablosuz mu?

 Çağrı merkezi seçerken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta kablolu veya kablosuz kulaklık seçimidir. Her iki türün de kendi içlerinde iyi özellikteki modelleri bulunuyor. Burada belirleyici olan noktalardan işinizin sizden istekleridir. Müşteriler ile konuşurken hareket halinde olanız gerekiyorsa kablolu kulaklıklar hareket alanınızı sınırlar.

Bulunduğunuz ortamdaki gürültü seviyeleri

Home Office veya şirket ortamında çalışmanıza bağlı olarak kulaklığın teknik özellikleri farklılık gösterebilir. Eğer bir ofis ortamında çalışıyorsanız sizin gibi birçok çalışan müşterilerle diyalog halinde olacağından dolayı gürültü kirliliği olur. Bu durumda bu tip yerlerde çalışanlar için ortam sesini kamufle eden cihazlar tercih edilmelidir.

Ses seviyesi

Gelişmiş kulaklıklar birçok ses fonksiyonunun kulaklık üzerinden kontrol edilebilmesine olanak tanıyorlar. Müşteri ile konuşma esnasında sessize alınması gereken durumlarda basit bir şekilde sessize alınabilir. Sesli sessiz gibi kontrollerin kulaklık üzerinde olduğu modeller işinizi pratikleştirecektir.

Kullanım ömrü

Dayanıklılık çağrı merkezi çalışanları için çok önemlidir. Bir kulaklığın bozulması durumunda birçok iş aksayabilir. Bu neden dayanıklı malzemelerden üretilmiş ürünlerin tercih edilmesi öneriliyor. Kablosuz kulaklık tercih edilecekse pil ömrünün uzun olması işlerinizin aksamaması için önemli bir kriter olmalıdır.

Çağrı Merkezi Kulaklık Markaları Nelerdir?

Gürültü önleyici, yüksek ses kalitesi ve kontrol fonksiyonu gibi özelliklerle bazı çağrı merkezi kulaklık markaları sektörde ön plana çıkıyor.

Yukarıdaki markalar, en çok tercih edilen çağrı merkezi kulaklık markalarıdır. Bu markalarda kullandığınız telefon ya da platforma bağlantı konusunda herhangi bir sorun yaşamazsınız. Ortam gürültüsünü engelleyerek daha rahat bir iletişim deneyimi yaşamanıza da yardımcı olurlar. Ancak bu markaları seçerken de orijinal ürünler satın almaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde sizlere beklediğiniz performansı vermeyecekler ve diyalog esnasında mağdur edeceklerdir.