Mevcut personelin ihtiyacını karşılayacak kadar daha data ucu olan kurumların IP tabanlı sistemler kurmasının analog ve sayısal tabanlı sistemlere göre daha az maliyetinin olduğu görüldü. Bu analizlerin sonucunda IP tabanlı bir sistemin kurum için daha uygun çözüm olacağına karar verildi. Merkez kampüs dahil olmak üzere 8 farklı lokasyonda tüm personelleri kapsayacak bir IP telefon projesi Ericsson-LG IPECS LIK1200 sistemle birlikte gerçekleştirildi.
Kurum veri merkezine IPECS-LIK1200 sistem, sıcak yedekli yapıda konumlandırılarak tüm kampüs ve buna bağlı olan birimlerin haberleşmesi merkezi olarak sağlandı.
Klasik telefon altyapısı kullanımından vazgeçilerek tüm trafik ve yönetim, data networkü üzerinden IP Telefonlar kullanılarak sorunsuz bir şekilde sağlandı.
IPECS LIP-8000 Serisi IP terminaller ile tüm kullanıcıların tek numara planı çerçevesinde birbirleriyle olan iletişimlerinin kesintisiz olması sağlandı.
Kurum içerisinde bulunan Access point altyapısı kullanılarak yöneticilerin Wi-Fi kablosuz IP telefonlar ile kesintisiz haberleşmesi sağlandı.